Winstgevende website bouwen

door Adrine Bandari op 13 september 2021

Wil jij een website bouwen die winstgevend en gemakkelijk op te zetten is? Maar heb je geen zin in dure webdesigners en ingewikkelde websitecodes? Dan zit je met Phoenix goed.

Om je vindbaarheid te verhogen in Google en een winstgevende website te bouwen, is het belangrijk dat je gebruikmaakt van de juiste software voor je website. Er zijn veel software tools waarmee je een website kunt bouwen. Zelf zijn wij erg fan van Phoenix en delen daarom in dit artikel, onze ervaring hiermee.

Inhoudsopgave:

Wat zijn aspecten van een winstgevende website?
Kun je zelf een winstgevende website bouwen?
Waarom moet ik gebruikmaken van Phoenix?
Onze tips en ervaringen
Aan de slag met Phoenix


Wat zijn aspecten van een winstgevende website?

Je zult het vast merken: de kracht van online wordt steeds groter. Het kan daarom een uitdaging zijn om op te vallen en online te groeien. Hoe kan je dan alsnog een winstgevende website bouwen?

Allereerst is het belangrijk dat je voldoende traffic binnenhaalt. Zonder traffic kun je namelijk wel een mooie website hebben maar daar heb je niks aan als niemand het vervolgens ziet. Om voldoende traffic binnen te halen is het belangrijk dat je alle pagina’s en content SEO optimaliseert. Dat zorgt er namelijk voor dat je hoger in Google komt en dus ook beter vindbaar wordt.

Je website is je online visitekaartje. Het is de schakel tussen jouw onderneming en je (potentiële) klant. Daarom is het belangrijk om jezelf en je bedrijf hier goed te profileren en de bezoeker zover te krijgen dat ze overgaan tot actie(s). Waar moet je op letten?

Denk aan:
  • Design
  • Structuur
  • Scanbaar schrijven
  • Kijkrichting sturen
  • Responsive maken
  • Testimonials plaatsen
  • Duidelijke en relevante call-to-actions
  • Conversie gerichte landingspagina’s.
Dit zijn allemaal aspecten waarmee je de gebruikservaring van jouw bezoekers op de website kunt verbeteren met als uiteindelijke doel: meer inkomen.

Daarnaast wil je natuurlijk de juiste klanten aantrekken. Supertof dat je een mooie website hebt met veel bezoekers, maar als het vervolgens om de verkeerde doelgroep gaat dan is je website alsnog weggegooid geld.

De juiste klanten aantrekken doe je onder andere door de juiste teksten te schrijven die passen bij de behoeftes van de bezoekers. Zodra je dit combineert met een geautomatiseerde marketingmachine, kun je heel gericht uitingen sturen afgestemd op de behoeftes van jouw bezoekers.

Een geautomatiseerde marketingmachine is een funnel gedachte waarbij je bezoekers van jouw website een aantal stappen laat doorlopen en vervolgens vanuit een geautomatiseerde funnel gaat benaderen, bijvoorbeeld door middel van een e-mailcampagne. Als je hier meer over wilt weten kun je onze blog lezen over alle ins en outs van ActiveCampaign.

Bij de funnel gedachte heb je directe conversiepaden waarbij je van een bezoeker een lead wilt maken. Een conversiepad geeft inzage in de stappen die een bezoeker op je website moet doorlopen om een lead te worden. Het is cruciaal om dit proces goed neer te zetten en daar continu aan te werken. Ongeacht waar de bezoeker binnenkomt, dient hij of zij met een call-to-action te worden verleid om door te klikken naar een pagina of aanbod dat hem of haar op dat moment van (grote) waarde kan zijn.

Dit is slechts een greep van de ontelbare optimalisatiemogelijkheden waarmee je de conversie ratio van je website kunt verbeteren. Wil je meer weten? Dan kun je gerust contact met ons opnemen.


Kun je zelf een winstgevende website bouwen?

Of je zelf een winstgevende website kunt bouwen? Ja zeker! Phoenix helpt je hierbij. Het helpt ondernemers om eenvoudig een effectieve website te bouwen zonder veel technische kennis. Deze websitesoftware is gebouwd door de online marketing experts van IMU (Internet Marketing Unie). Alle kennis die zij de afgelopen jaren hebben opgedaan is verwerkt in deze tool zodat je als gebruiker geen zorgen hoeft te maken om lastige technische implementaties. Het is zo ingericht dat je gebruik kunt maken van website templates om makkelijk en snel een volledige website live te hebben staan.  

En als je wilt regelen ze ook nog de hosting voor je. Wel zo handig aangezien webhosting een grote factor speelt bij de vindbaarheid, snelheid en veiligheid van je website. Verder zorgen ze voor een gratis SSL-certificaat.

Wat ook goed is om te weten is dat je binnen de verschillende website templates een website builder hebt met 2 modes: de “build mode” en de “content editting mode”. Met de build mode kun je je pagina bouwen met verschillende elementen die al vooraf zijn opgesteld, je hoeft alleen nog te kiezen wat je wel en niet in je pagina wilt vertonen. Met de content editting mode kun je teksten en afbeeldingen aanpassen.


Waarom moet ik gebruikmaken van Phoenix?

Phoenix is ideaal voor ondernemers die met weinig moeite en tegen weinig kosten toch een effectieve website willen neerzetten zonder geknoei met plugins, SEO-optimalisatie, hosting en design.

De reden dat deze tool fijn werkt voor ondernemers heeft te maken met dat je in een handomdraai een website kunt maken. Je kunt hierbij gebruik maken van de meer dan 70 kant en klare templates, maar het is ook mogelijk om jouw website helemaal zelf te bouwen.

Verder kun je met Phoenix:
  • Goed scoren in Google (SEO)
  • De meest effectieve landingspagina’s bouwen
  • Gebruikmaken van unieke conversie technieken
  • Piekmomenten creëren met productlanceringen

Onze tips en ervaringen

Wij maken met veel plezier gebruik van Phoenix. Wat we met name erg fijn vinden is dat je met Phoenix razendsnel pagina’s in elkaar kunt klikken en bewerken. In de builder heb je beschikking over alle website-elementen die je nodig hebt voor een geoptimaliseerde pagina.

Om je website nog beter te optimaliseren adviseren wij om gebruik te maken van de handige en pre-built “attention grabbers”. Dit zijn elementen die je kunt toevoegen aan je website om de aandacht van je bezoekers te sturen, zoals een pop-up of boombox. Op die manier zorg je voor meer leads en een betere ervaring voor je bezoekers, mits het goed en gering gebruikt wordt. Je moet je bezoekers namelijk niet overweldigen met teveel verschillende elementen. Gebruik een pop-up bijvoorbeeld alleen wanneer een bezoeker de website neigt te verlaten, dan heb je in feite niets te verliezen.

Verder raden wij aan om een koppeling te maken met Google Analytics en de Facebook pixel. Zo kun je precies zien hoeveel bezoekers je website heeft en kun je Facebook gebruiken om specifieke bezoekers van je website te targetten. Deze koppelingen zijn gemakkelijk zelf toe te voegen via de algemene instellingen binnen je dashboard.

En mocht je onverhoopt tegen een probleem aanlopen dan biedt Phoenix goede en snelle ondersteuning. Voor de wat meer complexere problemen zijn er programmeurs beschikbaar die kosteloos met je meekijken.


Aan de slag met Phoenix

Probeer Phoenix vrijblijvend de eerste 14 dagen gratis, daarna kun je eenvoudig een abonnement afsluiten vanaf €59,- per maand

Wil je ook nog betaalpagina’s toevoegen aan je website? Plug & Pay stelt ondernemers in staat om zelf een betaalomgeving in te richten, zowel voor eenmalige transacties als voor abonnementen. Wil je hier meer over weten en de tarieven bekijken? Lees dan hier meer over Plug & Pay.
Terug naar boven